Fårskallarna Emmy & Linnea?

Hahaha, när jag var ute och gick förut så kom jag och tänka på ett gammalt minne jag har med Emmy winther :D hihi.
Den lyder så här:

Jag och Emmy var ute på en promenad i Alskog där jag bor på gotland. Vi gick och pratade som vanligt, och lade inte märke till en flock Får som gick innanför ett stängsel längst vägen. Helt plötsligt reagerar vi på två svarta prickar i ögonvrån som kommer rusandes mot stängslet "bäääääh".... Emmy kollade bara på mig och såg ut som ett frågetecken när hon frågade "Dom kommer inte springa ut va?" Jag skrattade typ lite och svarade som om jag var värsta storbonden och visste allt, "näääähdå". Vad händer? Haha jo, lammungarna som kommit rusande mot oss fortsatte bääa och sprang ut genom stängslet. Den ena var lite mindre än den andre - men jag kan ju säga direkt att det inte var några nyfödda lamungar direkt! - Den andra var fet som bara den, och stannade varannan meter för att äta. Jag och Emmy skrattade, försökte springa ifrån dom, säga åt dom "gå hem meddi!!", men dom fattade inte. Konstigt, hehe. Dom följde med ända hem till mitt hus där dom attackerade våran rabatt som - innan lammen kom dit - var full med tulpaner. Jag ropade ut pappa som skrattade minst lika mycket som oss när vi satt där med vars ett får i knäet i gräset. Han fick ringa dom som ägde fåren så fick jag och Emmy lämna tillbaka dom. Dom grät som bara den när dom var tvunga att lämna oss, haha. Dom var väldigt söötaa.. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0