Trevlig dag!

Efter senaste inlägget så gick jag och handlade, plus köpte en sån där natur diet smoothie :)
Det är bra med dom... Dom är både goda och gör en mätt :) Tänkte att om man får mamma att gå med på att köpa en sån där box som man blandar ihop dom själv som räcker länge så ska jag ersätta en måltid om dagen med dem :) Man ska ju inte överdriva...
Är det någon som vet hur många shakes det blir när man köper en sån pack??

Anyway.
Labben skrev på sin supermobil från msn att jag skulle ta nästa buss till höviksnäs för vi skulle spela volleyboll. Men efter att jag stressat så mycket jag kunde ner till bussen (jag tog till och med på mig två olika strumpor -.-) så ringde han när han kom fram och berättade att han tyvärr var tvungen att åka till stenungsund snabbt, så jag tänkte att jag går hem till honom och väntar så länge :) Dunda kanske kunde vara hemma.
Men ack nej. På väg ner till höviksnäs så möter jag dunda med fiskespöt i högsta hugg. "JAG SKA FISKA, LAB ÄR INTE HEMMA, MÅSTE SPRINGA - HEJ" jahapp... Så jag började gå mot deras hem och tänkte att Sahide kanske var hemma (deras mami). Men när jag kommer till lekplatsen utanför deras lägenhet så hör jag Labbens lillesyster nitas välbekanta röst vid gungorna :) Det visade sig att hennes två kusiner var där och hennes farbrors fru Arlinda (vet inte om jag stavar rätt...) :) Sahide och Arlinda skulle ner till Låka - ett badställe/hamn - med barnen så jag fick hänga med :)

Vi strosade runt och kollade på båtar och hade det allmänt trevligt :) Efteråt åkte vi hem, jag och Arlinda satt i lekplatsen med småbarnen - tills Sahide kom med kaffe så satt vi där ett tag.
Sedan gick vi på jakt efter björk träd :D haha. Man klär ju allt med det när någon tar studenten, och gissa vem som gör det snart??

Efter det kom Lab hem och var jätte glad över sin nya fina klocka han fått :) Vi käkade lite mat, tjaffsade och aa... hade en rolig eftermiddag :) men sen skulle han åka och fiska och jag skulle gå hem samtidigt, men det slutade med att jag nattade Nita för hon kunde inte somna - sedan väntade jag på att dunda skulle följa mig hem - och när vi äntligen kommit utanför dörren så kom Labben hem :)
Jag pratade lite med honom sedan började vi gå jag och Dunda :)

 Det var egentligen meingen att det skulle gå snabbt. Men när vi kommit fram till backen där jag bor och skulle säga hejdå så fortsatte vi bara babbla och babbla och helt plöltsligt hade flera timmar gått :o kan inte ens fatta det.

Blir nästan irriterad över mig själv när jag tänker på det -.- När jag äntligen är stark nog att säga hejdå till Lab ganska tidigt fast jag ville vara med han ett tag till - för att jag tänkte lägga mig tidigt - så står jag och tjatar i hundra år om allt och ingenting -.-

Men det var väldigt värt det - för det är inte varje dag man får en pratstund med en av sina bästa vänner :)
Jag lovar er att Dunda är nog en av dom mest generösaste vänner jag haft!

Nu ska jag försöka sova:)
Ha det!



Labben, i love you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0