Fiskat for the very first time!

Ååh, vilken mysig dag det har varit idag :)
- Perfekt söndag. Soligt, varmt, och hav...

- När jag kom till labben så visar det sig att alla skulle dra och fiska ner mot rönnäng! Jag som inte riktigt visste vad det innebar varken hurrade eller buade, utan lät mig bara flyta med :) Men när vi kom fram till rönnäng så förstod jag genast att det kommer bli en perfekt söndag!
- Först hade de andra en egen liten klippa de fiskade på, medans jag och Lab hade en egen liten hörna :) Det var jäkla bra, för då kunde jag lära mig lite i lugn och ro - utan press från "proffsfiskarna" på den andra klippan, haha.
Men sedan joinade vi de andra och jag satt mest och kollade på.
Nu kan det tyckas låta väldigt tråkigt, men det var otroligt tillfredställande. Det var så fridfullt på något vis, dessutom älskar jag ju att sitta tyst och lyssna, andas och analysera.
För övrigt tyckte jag väldigt synd om alla fiskar de fick upp. Dom låg där och andades in nothing. Led.... Jag satt och betraktade en stackars plattfisk som Emran hade dragit upp och ville så gärna känna på den. (jag har aldrig fiskat i hela mitt liv, så jag vet ju inte hur det känns...) men jag lät bli, för jag tänkte att om jag låg där och höll på att dö så vill väl jag inte att någon idiot skall komma och känna på mig ifall jag är klibbig?
En sak som är flummigt med dom fiskarna är att dom har inte ögon på vars en sida om käften, utan dom har båda ögonen på ena sidan... Det får dom att se ondskefulla ut -.O <-- typ så...
Sedan drog Labben upp en sjöstjärna, som jag var tvungen att rädda för att när han skulle slänga ner den i havet igen så kastar han självklart världens kortaste kast så den drämer i klippan -.- dom var väldigt torra och vassa. Första gången jag ser en livs levande sjöstjärna i sverige.

Sedan drog vi vidare till skärhamn och fiskade. Jag satt som sagt mest och kollade på, och det såg ganska torrt ut för några då få fick upp fiskar. Så skulle Naser (som fick fisk en gång i minuten -.-) rensa sina fiskar. Så jag fick låna hans spö sålänge. Vad tror ni händer? haha... "när du minst anar det" som labben sa hela dagen. Och det var så sant som det var sagt, för när jag minst anade det så drog jag upp en jäkla torsk, första gången jag fiskar i hela mitt liv haha :) Labben (som inte fick någon torsk, mwaha) tyckte inte jag skulle vara stolt. Men, varför inte? :D
dessutom så får man skylla sig själv om man inte får firrar när man har en krok som är halv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0