Visste ni att...

Haiti katastrofen var otroligt mycket värre än Tsunamin i Thailand?
- Visste ni att många fler människor omkom i Haiti än i Thailand....
Ändå var det mycket mer snack och skriverier om Thailand...
Varför? - Jo för att det var en turism ort och det var många svenskar där.
Men ger det mänskligheten rätten att inte röra ett jävla finger för att hjälpa människorna i haiti?
Varför fick Thailand hjälp tusen gånger snabbare än Haiti, när det som händer i det landet är totalt omänskligt och ofattbart.
De få resurser som kommit till hjälp plundras. ELLER står bara på flygplatsen och inte en jävel har råd att köra ut medicinen till folket även fast det bara är typ två kilometer från flygplatsen?! Förklara det om ni kan!
Reportrar har dom råd att skicka ner. Dom har gott om käk och grejer.
Kan någoon förklara för mig varför svenskar skulle vara mer värt att uppmärksamma än barnen till exempel i haiti som svälter och opereras utan smärtstillande?
Alla vi är människor. Vad hände med jämställdhet som alla i de här långa landet hela tiden snackar om?
- jag tvivlar på at hjälpen kom ut så fort den kunde. NEJ, de tog fan en vecka för lång tid känns de som.
Jag minns när nyheterna sa att dom fått fram hjälpen på tvn och jag la kommentaren "grattis..."

Jag minns att det tog cirka hundra år för hjälpen att komma till Thailand också!
Sverige verkar vara så totalt oförberedda på dessa katastrofer. Vi kan som ett ganska rikt land hjälpa p ås å många fler sätt än vi gjort innan.
Svenskar är snåla. Det är de det handlar om.
Alla fetton som sitter i soffan o smäller i sig chips, klagar över reklamen och typ byter kanal när reklamen om hur du kan hjälpa och bidra med pengar via sms kommer upp... Där har du svenskar.. ursh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0