SV: - angående inlägget om mina vänner.

Alla har rätt som kommenterat på sina sätt.
Det handlar inte om att jag undvikit dom/er.
Det handlar nog mest om att jag har fått så mycket på halsen på min fritid att jag inte orkat vara en social människa. Jag har alltså bara vänt mig till den personen jag vet skulleförstå mig, Labben. Delvis för att vi båda två har fått samma saker att tänka på att dela på, och för att jag kunde nästan inte koncentrera mig på någon annan människa än mig själv just då, så det är ett mirakel att jag kunde tänka på Älskling också. Även om det gick knaggligt rätt många gånger på grund av att jag var otrevlig och självisk. Jag trodde helt enkelt att allt kretsade på mig bara för att alla möjliga tragedier skulle drabba mig just då.
Sen insåg jag mitt felsteg, och nu käns det som att jag måste reparera allt igen.
Jag har alltså tagit en sak i taget. Just nu måste jag bevisa för den jag älskar att jag just älskar honom. Jag tror att vi behöver varandra otroligt mycket just nu.

Jag behöver självklart mina vänner också, no doubt about it.
- Men alla mina vänner här har även dragit sig ifrån mig. De enda två som varit äkta är Dunda och Jimmie. Dom ända jag tänker kalla vänner, då dom fortfarande finns för mig. Jag tänker inte yttra här vad som gör dom till mer äkta vänner än dom andra jag umgåtts med. Låt oss säga att jag vet det nu.
Orsaken till att vi glidit ifrån varandra är nog mesta dels att jag som sagt varit en självisk idiot detta halvår, och det är som sagt ett under att älsklingen stod ut med mig. Jag lovar er.

Hannah och jag har alltid haft en sån här relation :) Det kan ta år innan vi ses igen. Vi har liksom alltid bott på olika platser - men de som känns sjukast nu är att vi inte har varandras nummer !? OFTA liksom. DET har aldrig hänt förr. DET känns sjukt.

Jag och Emmy har träffats när jag varit på Gotland. Vi pratar mycket, så allt är bra mellan oss. Det är bara det att jag aldrig trott att vi skulle bo på olika ställen.

Ni som kommenterade har rätt liksom:
- Det är inte mina kompisar (inte alla) som har förändrats eller valt ngt. Det är jag själv som gjort detta.
- Bara för att man växer upp (jag sa aldrig att jag var vuxen btw) betyder inte det att man säger upp kontakten med sina vänner.

Någon av er tror typ att jag är i ett koppel, för de har jag ju fått höra här på bloggen förr.
Men:
DET ÄR JAG SOM GJORT DETTA - INGEN ANNAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0