oskylldigt dömda?

En sak jag finner VÄLDIGT störande är när folk blir oskyldigt dömda.
Tänk att folk som är genomsnälla alltid blir dem som kastas skit på! Och då menar jag inte att alla som är genomsnälla har detta problemet, men det finns några stycken som är väldigt missförstådda på grund av sin bakgrund.
Ibland undrar jag hur polisen tänker när dom lägger skulden på barnet/ungdomen (om det skett något eventuellt brott i ett gäng med ungdomar/barn) som har det sämst ställt hemma. Som om man automatiskt blir ett kriminellt as för att man inte har lika mycket pengar?
Medans barnet med mamman som blånekar till att hennes barn skulle röra en fluga kommer undan utan något som helst straff.
Varför är det så? Den dagen någon kan förklara detta för mig så att det blir rimligt äter jag upp mina strumpor.

Orsaken till att jag skriver om detta är för att jag och en av mina famlijemedlemar satt och duskuterade en brottslig incident som skedde förra året!
Där vi barn/ungdomar visste mycket väl vem som var skyldig och inte - men polisen och alla vuxna trodde sig veta tvärt om.
Personen som hade det svårast ställt hemma åkte in på hem eller liknande, medans ungen med en övertalande mamma satt hemma och mådde bra.
NU visar det sig att dem hade fel.
Jag kan stå och skratta dom upp i ansiktet.
det ända som stör mig är att dom aldrig kan sätta dit den som gjorde det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0