Grannen = uttråkad?

Hela vintern har man hört ett evigt skrapande mot asfalten här utanför.
Det har varit en av våra många grannar som har skottat bort minsta lilla tunna lager av snö från sin garage uppfart.
Visst, det har varit en snöig vinter i år! Men detvar vekrligen en gång i halvtimman.

Idag när jag stod och gjorde mig i ordning framför spegeln så hör jag ett skrapande mot asfalten.
Jag skrattar lite för mig själv och tänker "det låter precis som grannens eviga skottande när det var lite snö på marken" typ... Så kollar jag ut.
Vad ser jag?

- Han står och skottar
i dom här små små snöhögarna som håller på att smälta bort. Ni vet när snöplogaren gör feta högar lite här o var, på våren när dom är så små att dom knappt märks?
eftersom det inte finns någon snö på marken längre så ger han sig på snöhögarna :)
Så gulligt!


Kommentarer
Postat av: ssaraekström

sv: jo, det gör dom, men går inte att ändra på annat sett ;)

2010-03-24 @ 16:07:48
URL: http://cykkelspark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0