konstigt.

Idag slog det mig två saker. en sak som bara förvånar mig, och en sak som gör mig riktigt upprörd.

1. När unga tjejer mår illa tar folk för givet att hon är gravid. Kan inte en tjej få må illa av normala skäl? I och för sej är graviditet också ett ganska så normalt och naturligt skäl - men jag har svårt att tänka mig att man tycker att det är normalt och naturligt när unga tjejer är gravida? - När jag mådde dåligt under nyårs helgen fick jag hur mycket förfrågningar som helst om jag var gravid. - Nej. tackar som frågar. Jag råkade bara må dåligt just då. Jag kritiserar inte att folk bryr sig. Jag kritiserar hur man klumpigt kastar sig på första bästa slutsats när det faktiskt handlar om en sådan stor sak som just ett barn. Eller två barn kanske man borde säga. Men till alla ni som tror detta:
Nej Nej NEJ. Det är väl klart att kroppen inte klarar av hur mycket stress som helst. Min kropp sa ifrån när jag kom till pappa och kunde luta mig tillbaka igen. När jag kunde umgås med mitt hjärta utan att folk flippar ut på olika sätt. Där man bara kunde vara.


2. här har ni något som gör mig ARG. Vi pratade om det i klassen här om dagen, och en tjej i min klass konstaterade att det hade blivit mode.
Det nya modet är att HITTA PÅ att man blivit våldtagen?! Vad i helvete... Jag slår vad om att alla som läser detta har tjejkompisar framför allt som någon gång har sagt "jesper i min klass våldtog mig på festen igår böhöhö". Men tänk då att kankse 10 % av dessa tjejer FAKTISKT TALAR SANNING. Så kommer alla dessa idiotiska tjejer som blir dumpade av sin kille och påstår att han våldtagit henne... Så undrar Sverige varför inte dom tjejer som blivit grovt våldtagna och misshandlade inte anmäler? - JO för att alla fejk påstående tjejerna hinner anmäla först och blir ÖVERBEVISADE. Jag tycker synd om er tjejer som måste ljuga om en sån sak för att få lite uppmärksamhet.
Hur skall tjejer/ kvinnor kunna få någon talan i ett sådant här fall nu när 95% av dom anmälda fallen var falska?
Jag kräver skärpning. Tjejer som blir överbevisade borde få hårdare straff. Det är kränkning.

Kommentarer
Postat av: elsa

håller med dig.

och dessutom finns de ju vi som faktiskt har vart med om något sånt här, tex. när vii va små lr så.

och de är så jävla jobbigt att höra sån jävla bullshit!

bra skrivet linnea!

2010-01-16 @ 16:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0