its snöing....

Vad gör jag just nu?
- jo om jag skall vara helt ärlig så ligger jag hemma på Tjörn i soffan, framför en TV som lyser blått med stora bokstäver höll jag på att säga, "Mottagningen är för svag" Samt kollar runt lite på internet.
Vad skall man säga? Har man bott på olika Öar hela livet är man van vid att det aldrig finns mottagning varken på mobilen, datorn eller TVn.

I köket diskuteras ämnet möss/råttor. Någon tycker dom är söta och någon tycker dom är äckliga. Jag som inte hade något med samtalet att göra la iallafall in en kommentar om att råttan kan man stå ut med - men svansen...
Samtalet ledde till att man drog upp några råttminnen.
tillexempel:

- När Julia Sjöholms katt ville göra någon stolt genom att fånga en råtta - men var för lat för att verkligen göra det. Därför tog hon en råtta som redan fastnat i en råttfälla och konka omkring på!
Snacka om kattligt sammarbete med mänskligheten....

- När min älskade döda katt Rimbo ville göra mig stolt och visa att han fångat en råtta genom att bli jagad av pappa genom hela lägenheten och tillslut hoppade Rimbo upp på min mage och droppade råttan rakt framför mina ögon, sen gav han av världens smile och gick belåtet och lade sig!


Anyway....
Idag ska jag till en början vara hemma för att jag inte har något bättre för mig. Vilar ut efter gårdagens resa.
Sen när lääbouw har gymmat klart så ska jag hem till honom. Får väl gå i detta snöväder :) men det kan jag behöva!

CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0