sillikon bröst?

När jag var i badrummet alldeles nyss och duschade, sminkade av mig och allt det där så kunde jag inte låta bli att komma in kring tankebanorna om plastik kirurgi och sådant...
Ni som känner mig vet ju hur jag är angående sådant.
Jag är ganska nogran med att man skall vara nöjd för det man har, och utnyttja det man fått.
" i've got it from my mama" Brukar jag säga, haha.

Men jag har länge funderat över det här med sillion bröst.
INTE bara för att kissie har gjort det nu, utan jag har tänkt på ämnet låångt innan jag ens läst hennes blogg en enstaka gång.
- Jag har alltid tyckt att det är vulgärt och slampigt. Eller nej - sorgligt - där har vi det rätta ordet. TÄNK om man skulle ångra sig osv?
- Men ju vanligare det blir ju mer nyfiken och sugen blir jag på ämnet. Är inte det konstigt? Att man kan ändra åsikt om något som man är 100 % emot egentligen??
- Så vad fick mig att ändra åsikt?
Jo, jag började spekulera i ämnet.

Det är FEL att skaffa sillikon bröst, eller plastik operera sig på andra sätt om man gör det endast i syftet för att sälja sig själv, vika ut sig själv bara för att media vill se det.

Men det är INGA PROBLEM om man gör det för sin egen självkänsla. För att man faktiskt tycker det är snyggt, och inte för att man vill vika ut sig. Detta kan tyckas vara svårt att förstå, men från början handlade sillikonbröst faktiskt bara om att få kvinnans självförtroende att höjas - och inte för att massa perversa killar/gubbar skall glo på det. Inte för att det sålde!
Jag skulle personligen absolut kunnat tänka mig en bröstoperation om jag hade råd med det utan problem. För det är snyggt om det inte blir överdrivet - och för att jag ville det & inte för något annat skäl. Förstår ni vad jag menar?
Detta är givetvis bara spekulationer. Ingenting som är på gång.
Jag bara vill få fram min poäng med att det är fel att förknippa sillikon bröst med utvikning.
Det borde vara "naturligt" för vem som helst att göra om dom känner för det, oavsätt syfte.


Gammal bild. Julia hade målat knodd på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0