Jag minns när...

Jag minns när jag gick i musik klass 7an 8an och halva 9an med Julia och Emmy :) haha, det var tider det.
Anyway, en termin förberedde vi oss för vårens stora konsert! Jag, Julia och Emmy hade ju den utmärkta idén, att vi på fullaste allvar skulle uppträda med låten "mera brännvin" ... hmm... hjälp?
- Det går inte att beskriva med ORD hur sura vi blev på våra musiklärare när vi inte fick göra detta!

Det slutade med att vi inte kunde få bukt på våran ilska, och helt enkelt acceptera att det inte är lämpligt med en sådan låt på ett högstadie samt alla föräldrar som skulle se... Men detta fattade vi bara inte.
"jävla lärare alltså... daaah - fattar ju INGENTING... låten handlar ju bara om alkohol.... alla skulle ju tyckt de va skiiit kuuuul" ahaha vafan tänkte vi egentligen? :D Att vi skulle göra bra intryck? my ass!

tillslut kom vi på en plan.
Vi skulle öva in en annan låt, låtsas att vi skulle spela den, visa upp den för lärarna, komma upp på scenen och sen mitt i introt till låten så ska någon börja spela mera brännvin! Utanför skulle någon stå med flyktbil och sen skulle vi köra där ifrån fort som fan! (vi var seriösa alltså!)
Men vi kom ju på att det var för jobbigt att träna in en hel låt i onödan så...
vi kom på en ny och mycket BÄTTRE plan!

Vi kom på att när vårat "favoritnummer" iegentligen det vi hatade mest (i form av ett gäng i våran klass som klädde ut sig till kor och bönder och spelade musik på köksredskap... kan de bli mer gotland..??) så skulle vi tre springa in maskerade med rånarluvor och ha morgonrockar på och ha någon form av "nakendräkt" under och så skulle vi moona publiken sen springa ut bakvägen återigen har vi en flyktbil väntandes där.
och åter igen var vi FULLT seriösa.
Trotts att det inte var länge sedan detta hände.. typ ett och ett halvt år sedan - så minns jag inte varför vi inte genomförde planen :D haha...

Och ändå blev vi lika förvånade över att vi inte fick uppträda med en låt som hette "cocain". tt halvår senare.. men det är en annan historia!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0