Gasen... schluutt.

God eftermiddag!! :) ♥

Jag sitter här och tjurar över två saker!
Nummer ett är:
- Att gasen tog slut på spisen när jag höll på att göra goda nudlar... så jag fick äta filmjölk med k - special istället -.- möjligtvis nyttigare - men fan så mycket sämre....
Nummer två är:
- Att igår fick jag reda på att mitt studiebidrag är indraget. I morse när jag kollade posten så såg jag brevet om detta. Det står att jag riskerar att bli av med mitt studiebidrag pga ogiltig frånvaro och grejer.. Väldigt förvirrande eftersom jag faktiskt varit i skolan. Men jag orkade inte tjaffsa om det. Så hittar jag ett brev från min mentor där det står:
Hejsan Lena! (mamma)
Jag har arbetat två veckor på universeum o har inte varit på skolan.
Linnea skulle ju gå och anämäla sig till camilla eller anicka men gjorde inte det uner v.5 o 6. detta leder till att vi får skicka en CSN varning enligt gängsregler. eller vad det nu står...

Nu ska jag förklara för er vad hon menar.
När vi hade möte här om sistens angående mitt omval så sa dom att jag hade mycket frånvaro vilket varken jag eller någon i min klass kunde fatta. Så dom sa att om jag ville kunde jag "anmäla mig" till någon lärare på morgonen så dom sett att jag är där så att jag har bevis. MEN jag valde att INTE göra detta eftersom det ledde till att jag kom FÖRSENT till min jävla lektion hela tiden och då får jag ju frånvaro där istället :S
och nu för att jag inte gick upp dit så ser dom det som att jag INTE varit där?
D O M  H A R  I N G E N  R Ä T T  A T T  S K I C K A  C S N  V A R N I N G!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0