Blame it on the alcohol?

Det skall jag minsann säga er!
Att är det något man inte kan skylla på - så är det "jag var full". Finns verkligen INGEN sämre ursäkt...
Hur många gånger har man inte hört den?
Någon gör någonting som sårar dig så djuupt. En vän eller kanske närmre gör någonting ofattbart. Och deras ända ursäkt är att hon/han var full och dum?!
Tänk efter lite! Ser det inte lite fattigt ut att säga så?

ALLA ni som har använt detta som ursäkt någon gång och läser detta, börjar inte ni fundera lite över hur smart ursäkt det egentligen är?

Jag kan inte komma på en enda gång då jag enbart skyllt på att "Jag var full"! Jag lovar er, det finns ingenting som är värre...
Visst, man kan säga att det man gjort/sagt inte hade varit lika grovt om man var nykter. Men TANKEN kommer inte av alkoholen. Alkoholen bringar inte fram någon alldeles ny tanke helt plötsligt från ingenstans.
Det du tänker eller vill göra gör du på fyllan. Och du kan alltid tänka efter innan du gör det ändå. Till exempel fundera lite på vad som är rätt och fel? Och även om det är försent innan du börjar tänka, så STÅ FÖR DET DÅ ISTÄLLET FÖR ATT SKYLLA PÅ ALKOHOLEN.

Jag dricker inte längre.
Men jag hade den där perioden i sjuan då jag tyckte det var det roligaste och ända viktiga i världen (ni vet hur det är i den åldern, hehe) iallafall...
En kväll fick jag, Emmy, Julia och Jacqline för oss att vi minsann skulle bli fulla. Vi snodde massa dricka från pappa som hade hur mycket som helst eftersom han själv är nykterist.
iallafall - Den natten vill jag helst glömma... vilket jag delvis har gjort också, hehe. Men jag råkade riktigt illa ut. genom att supa mig riktigt riktigt full. Jag har aldrig varit så full någonsin i hela mitt liv - och det finns säkert vuxna människor som heller aldrig varit det (borträknat från alla nykterister i världen) .. Detta är INGNETING jag är stolt över.
Det gick faktiskt så långt att jag började hallucinera att jag låg mitt i vägen fast jag låg i ett dike, men även fast Emmy försökte lugna ner mig och berättade för mig att jag inte låg mitt i vägen så skrek jag på hjälp. Medans jag låg där så började jag Hallucinera att ett tåg kom rakt emot mig. Det var ett sådant gammeldags tåg. Man hörde innan man "såg" det "tufftufftufftuff", sen såg jag bara ett stort ljus komma emot mig. Det blev större och större och större...
Poängen är, att trots att jag var full som ett jäkla as, och kan inte komma på att någon människa skulle kunna vara mer full utan att faktiskt dö - och trots det - skulle jag ALDRIG komma på tanken att tex. röra någon av mina kompisars kille - göra någonting som min vän bett mig att INTE göra eller liknande. Och jag skulle verkligen inte skylla på ALKOHOLEN. ALDRIG.
jag skulle säga att det var HEMSKT dumt gjort, att det aldrig skulle ha hänt...

Jag är så glad att jag har träffat Älskling, så jag slipper dessa "problemen" , men jag bryr mig verkligen. För när jag hör att någon har svikit sin kompis så, MIN kompis så - blir jag arg.
Det är grymt gjort.. ursh.
Tro mig, jag vet hur hårt det känns när en vän gör så - DÄRFÖR skulle jag aldrig göra så.
Vet ni vad det värsta är?
Det värsta är att samma person som gjorde detta mot MIN kompis gjorde det mot MIG.
Sicken vän...

Ps. Jag har själv gort det, fast på en anna nivå för ganska länge sedan. Skillnaden var att jag inte kände den kompisen då. Jag känner henne nu, och ÄNDÅ skäms jag.. fattar ni? Det är en vän. Man ska inte leka med känslor. Dock kunde jag ju inte veta då. MEN ändå. Tur att det är LÄNGE sedan. ds.

Kommentarer
Postat av: Emmy

BRA SKRIVER BABE!

2010-02-19 @ 00:10:30
URL: http://wemmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0