Musik, lite mer än bara musik...

Musik har alltid haft en jätte stor del i mitt hjärta...
Man kan nog säga att mitt hjärta är uppdelat i tre stora delar. 

  1. Resa. Finns det något härligare egentligen? Doften, palmer, sand i brallan, salt i håret av havet, och man är brun och mår huuur bra som helst.
  2. Någon att älska. Kärlek är det viktigaste som finns. Kan man inte älska sig själv, kan man inte älska någon annan. och har man ingen kärlek i livet, har man inget kärt. Inget riktigt hem, inga drömmar och ingen historia.
  3. Musik. Musik musik musik. För er som inte vet det så har jag sjungit hela mitt liv. Det var när jag flytta hit som det glömdes av och det suuuuger.

 När jag gick i musik klass på högstadiet så fick man alltid välja valfri låt och träna till våra konserter. Vi hade minst två stycken per läsår som var stora, samt massor av musikaler (jesus christ superstar bl.a). När jag valde låtar så var det alltid en låt som uttryckte nästan exakt vad jag klände just då. Men eftersom jag inte sjunger så mycket längre, så får jag lyssna på musik som uttrycker mina tankar. Och nej, det är inte sådär som de flesta har liksom.. det är klart man lyssnar på den låten som känns bäst för tillfället, utan jag menar VERKLIGEN betyder något för mig.
När jag lägger upp musik på bloggen så är det nästan alltid för att beskriva i musik vad jag tänker och hur jag känner mig.
Det är väldigt praktiskt såna där dagar man bara inte känner för att skriva någonting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0