bergsklättring och längdhopp...

Hej, det är vi som är scouterna (stavning?) - jag och min pojkvän alltså.
Idag har vi bestigit berg, hoppat bjump och hoppat över floder...

Haha, nej men ärligt talat :)
Efter min praktik idag - som faktiskt var helt okej idag - så åkte jag ner till höviksnäs för att umgås med min pöjk :) Men efter att ha varit hemma lite och (försökt) hjälpa Sahide med att vika tvätten (utan större framgångar då hon inte låter mig göra något.. undrar om det är för att vara snäll eller om jag är för dålig? haha..) samt försökt hjälpa labben att plugga (också utan större framgång... vad fan är braham????) så hörde Labbens kära vänner av sig och så kollade man mot berget så kunde man se små prickar skymta i de gråa stenen... AAABooooo... haha.
Upp gick det bra, men ner var en annan historia. Det var en liten hylla man var tvungen att klättra ner för. Alla andra (utom jag och Emran) gjorde det så smidigt. dom nådde liksom ner till halva hyllan där det blev som ett trappsteg, medan jag var för kort, och emran vet jag inte vad problemet var, haha.. Så Labben försökte hjälpa mig, men han gjorde saken lite värre (no afense, men jag blir så stressad när jag drar med mig någon annan i fallet, haha) så när jag och emran samt labben praktiskt taget var nere från själva hyllan så glider jag, labben tar tag i mig och jag ska ta tag i emran... vänta nu? vart tog emran vägen?? haha - det ända jag ser är något vitt som glider snabbare än ljusets hastighet typ, ner för klippan haha! Det går inte riktigt att besrkiva hur roligt det såg ut :)
Nästa hinder var att ta sig egenom en övergiven hage - som av någon anledning hade ström i stängslet -.- Så det blev till att åla sig under.
hindret efter elstängslet var floooooden bokstavligt talat i diket. Alla hoppade galant, utom jag som hamna i plurret med ena foten -.-

- Så jag har idag - mina damer och herrar, tagit lumpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0