göttland

Ja ni, här sitter jag - återigen. Efter. tjaa... 3 veckor kanske ?
Flygresan var ju en upplevelse i sig. För det första var vårat plan från Göteborg försenat en kvart!
Så när vi kom till stockholm insåg vi att vi hade EN MINUT på oss att ta oss till nästa flyg. Och det tightaste man klarar av på en flygplats är en kvart.
Till våran förvåning ropade flyget från göteborgs högtalare ut att "edlundarna" skulle ta kontakt med banpersonalen (reflex snubbarna).
Detta gjorde vi alltså. Här händer en ganska rolig sak.
- Jag och Gustaf letade alltså upp denna reflexsnubbe och berättade att vi är de så kallade edlundarna. Han tittar på oss med en lugn uppsyn, rör inte en min. Säger bara:
- jahaja... det var ju bra.... men... vi har lite brotton så dET ÄR BÄST VI SPRIIIINGGGEEEER!!!!!!!!
så sätter han igång och ränner i snön upp till knäna utav helvete. Jag och Gustaf fattade inte för stunden någonting! Vi stod typ och kliade oss i huvudet tills vi kom på att vi kanske skulle röra på påkarna. Så bär det av i full gallopp. Förbi alla resenärer. Flera kilometer känns det som. Både jag och gustaf får andnöd. långt där framme ser vi den löpande reflexsnubben som inte vände sig om för minsta lilla.
Jag svär , om han hade ställt upp i OS hade han utan tveeeekan vunnit!
Tillslut satt vi på flyget till Gotland. Och här sitter vi nu.

Gustaf spelar monopol med sig själv.
Pappa ser på hästhoppning på TV.
Och jag sitter här framför datorn.

Pratade precis med Lääbouw i telefon :) saaaknar honom redan.
det är helt efterblivet att jag inte kan vara utan honom en minut.
kommer ringa han hela tiden :D

imorgon ska jag rida i ridhuset eventuellt om det inte är så mycket snö på gårdsplan att man inte kan komma iväg med släpet.
Snö är det för övrigt gott om är på Gotland. HELT SJUKT.
Snö upp till knäna. herregud, har hela mount everest på gårdsplanen - skapad av "fricken" som skottade med traktorn.

Jaja, det var väl allt för idag.
kanske återkommer omjag får tråkigt.
ciao !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0