asså, snö?

Varje gång jag kollar ut genom fönstret här på Gotland så hör jag sången " im dreaming of a white christmas " i huvudet. SÅ mycket snö är det. Precis som i rudolf med röda mulen. sjukt med snö.

Igår när jag skulle ut och hälsa på hästarna var det mörkt ute.

jag såg alltså inte vart jag gick. Rätt som det var hade jag snö upp till midjan. Pappas gummistövlar täckte alltså inte mycket upp för mig.

Jag hade lika gärna kunnat vara i åre. Helt seriöst.

Hästarna trodde nog att det var självaste snömonstret som visade sig i dörröppningen när jag kom in efter att ha rullat mig ungefär sex gånger i snön ofrivilligt.

Snöade gjorde det också på det. Mitt huvud var vitt :)

Idag är jag trött. Vill rida men de går inte när vädret ser ut såhär. Det är kanske halt.

Så jag får väl sitta vid datorn, dricka te osv - se lite på TV sen kanske ta en prommenad?

Får se som sagt.

see yah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0