"extrem invandringspolitik" my ass.

Erik Hellsborn ([email protected]) om SV: kommentar angående sverigedemokraterna.: Vad är rasism enligt dig? Att motsätta sig Europas mest extrema invandringspolitik? Tycker du att regeringarna i t.ex. Finland, Danmark, Norge, Österrike, Italien och Nederländerna alla är rasister? Det borde du rimligtvis göra, då dom alla tar in betydligt färre invandrare än Sverige. Du kanske borde ställa dig frågan om det inte är Sveriges regeringen som gör fel, inte alla andra.

Vad gäller invandrare och brott så rekomenderar jag dig att läsa BRÅ-rapporten "Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet". Varsegod, har har du några utdrag:
http://erikhellsborn.blogspot.com/2005/12/om-br-och-kriminella-invandrare.html


Sv: - Rasister är obildade, okunniga människor som har konstiga fördomar om att dom ska va bättre än andra. Det finns ju omvänd rasism också, som man inte skall glömma. Rasism som rasism.
Men "extrem invandringspolitik" kan jag inte påstå att vi har, haha. Saken är den att vi tar inte ens in många invandrare. Vi tar bara in fler än vad vissa andra länder i europa gör. Vart någonstans blir våran invandringspolitik "extrem" ? - herregud.
Jag har inte sagt att länder som tar in färre invandrare än sverige är rasister. Jag har sagt att ni Sverigedemokrater är en bunt obildade människor som tror att landet kommer bli bättre - bara vi stoppar invandringen -.-
- Nej men jag skall vara ärlig. Jag är inte insatt politiskt alls. Jag har bara hunnit snappa upp just sverigedemokraterna - för dom säger så sjuka saker. Allt jag läst om det, snappat upp om det och sett dom uttala sig om visar ju bara feeeeeeeel.
Alla unga människor som blivit hjärntvättade av sd har ju så sjukt orimliga åsikter att man kunde spy.

Och nu tror alla att sverigedomkraterna kommer vinna valet 2010? HAHAHAHAHAHAHAHA vänta, låt mig skratta lite till.... HAHAHAHAHHHAHAHA.

Kommentarer
Postat av: Chang Frick

Jag tycker du ska ta en debatt med mig eller någon annan företrädare för SD, så kan du på ett lugnt och sakligt vis förklara varför vi är "dumma i huvudet".



Tyvärr säger dina inlägg mer om dig själv, mer än vad det säger om SD som parti.

2010-05-15 @ 18:28:33
URL: http://changfrick.blogspot.com
Postat av: Erik Hellsborn

1. Tar vi inte emot många invandrare? I jämförelse med vadå undrar jag då. Tittar man på resten av Europa tar vi definitivt emot betydligt fler per capita än övriga länder.



2. Vad gäller rasism kan jag bara upplysa dig att i förra valet hade SD större andel personer med invandrarbakgrund på listorna än fyra av sju riksdagspartier. Här i min hemkommun har vi en egyptisk jude med på valsedeln. Tror du verkligen att han och alla andra invandrare skulle stödja SD om vi var rasister?



3. Ingen har påstått att SD ska vinna höstens val, däremot har vi mycket goda chanser att komma in i riksdagen.



4. Avslutningsvis, det hade varit trevligt om du höll dig med en lite vänligare ton. Att man har olika politiska uppfattningar 'r ingen ursökt för att vara ohyfsad.

2010-05-15 @ 22:29:02
URL: http://erikhellsborn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0